Takto vypadala obálka prvního čísla Pop Music Expressu
V dubnu roku 1968 začal v Praze vycházet unikátní měsíčník Pop Music Express, který se věnoval v té době progresívní populární hudbě u nás známé jako bigbeat neboli rock. Mapoval tehdy beatovou scénu konce 60. let v Československu. Pozoruhodná byla jeho grafická úprava včetně komiksů a kreseb od Kájy Saudka, kterému bylo tehdy 33 let. Kromě úpravy časopisu a reklam na zadní stranu kreslil Kája také komiks „Honza Hrom“. Poslední epizoda končila nad otevřeným hrobem, nad kterým stojí dva nájemní vrazi se samopaly a nad nimi se vznáší „Mrtvolan“! Redakci vedl tehdejší šéf smíchovského Music f clubu Honza Hrůza. Krátká existence Pop Music Expressu (9 + 12 čísel) byla zakončena symbolicky bolševickým normalizačním trojčíslem (červen 1970) nazvaným „Magazín populární hudby“. Mimo formát a grafickou úpravu souvisí s PME jen tím, že jej předplatitelé dostali jako náhradu za již nevydaná čísla ročníku 1970 (což dokresluje věta v levém horním rohu obálky: „Nahrazuje 3 čísla PME“). V dubnu roku 1971 se ještě podařilo vydat zvláštní číslo nazvané „Spektrum expres“ věnované 3. Čs. beat festivalu. Přes „politicky uvědomělou“ tvář především úvodníků nevedlo vydání tohoto magazínu k obnově časopisu jako takového (pokud vůbec byl tento cíl sledován).
PopMuseum v Praze údajně plánuje vytvoření elektronické formy tohoto časopisu. Než však bude vše naskenováno a připraveno, je možno si zatím prohlédnout titulní stránky jednotlivých čísel na tomto odkazu:
Při procházení po Internetu jsem zjistil jednu zajímavost. Jednotlivá čísla Pop Music Expressu jsou dnes mezi sběrateli velmi žádaná a jsou za ně ochotni zaplatit i docela vysoké částky. Pamatuji si ještě, jak kolportéři u podchodu na Václaváku prodávali první čísla Pop Music Expressu za 5 korun. Vykřikovali co jim hrdla stačila a docela to šlo na odbyt. Byla to prostě bomba. Takový plátek o muzice a v provedení díky Saudkovi byl na tu dobu něco nevídaného. Škoda jen, že snaživí normalizátoři ho nenechali déle dýchat, a byl zadušen stejně tak, jako svoboda slova, mnoho kapel a rocková muzika, které nepovolila cenzura Husákových Moskvě oddaných lokajů.